Error 633
모뎀 연결이 제대로 되지 않은 상태로, 장치관리자에서 모뎀 쿼리도 되지 않음.
전화 접속 연결인 경우 네트워크 연결에서 사용하려는 COM 포트가 이미 다른 활성 네트워크 연결이나 팩스 프로그램과 같은 전화선 모니터링 프로그램 등의 다른 프로세스에서 사용 중입니다. COM 포트를 사용할 수 없게 하는 응용 프로그램을 닫습니다. 모뎀 문제 해결에 대한 자세한 내용은 모뎀 문제 해결을 참조하십시오.
가상 사설망(VPN) 연결인 경우 네트워크 연결에서 사용하려던 VPN 장치를 열 수 없습니다. 문제가 계속되면 시스템 관리자에게 문의하십시오.
광대역 연결인 경우 네트워크 연결에서 사용하려던 광대역 장치를 열 수 없습니다. 케이블 모뎀 같은 필요한 하드웨어가 제대로 작동하고 있는지 확인합니다. 필요한 하드웨어에 대한 자세한 내용은 광대역 서비스 공급자에게 문의하십시오.
Error 680
모뎀 지정이 잘못되었을 경우 발생함. 아래는 그때 나오는 윈도우의 도움말임.
전화선이 모뎀에 잘못 연결되었거나 모뎀과 연결되어 있지 않을 수 있습니다. 외부 회선에 액세스하기 위해 9와 같은 번호가 전화 번호에 있어야 하거나 번호가 너무 길 수 있습니다.
전화선이 모뎀의 해당 소켓에 꽂혀 있는지 확인합니다. 또한 9,555-0100과 같이 외부 회선에 연결하기 위해 번호 9와 그 뒤의 쉼표 같이 특수 액세스 번호를 추가했는지 확인합니다. 자세한 내용은 전화 번호 보조키 구성을 참조하십시오.
전화선에서 음성 우편 메시지를 알리는 신호음이 없는지 확인합니다.
대부분의 모뎀에서는 34자리가 넘는 번호에 전화를 걸 수 없습니다. 모뎀이 더 긴 번호를 만나면 이 번호를 두 개 이상으로 나누고 그 중 첫째 번호로만 전화를 겁니다. 이런 문제는 USRobotics 모뎀과 Multitech 모뎀에서 발생합니다. 이 문제를 해결하는 유일한 방법은 다른 상표의 모뎀을 사용하는 것 뿐입니다.
자세한 내용은 Microsoft 기술 지원 서비스를 참조하십시오.
Error 692: Hardware Failure in Port or Attached....
This article was previously published under Q122839
SYMPTOMS
CAUSE
• | The modem is turned off or malfunctioning. |
• | If you have an external modem, the serial cable is incorrect. |
• | If you have an external modem, the serial cable is loose. |
• | You are using a 9-to-25 pin adapter or a 25-to-9 pin adapter for the serial connection that is not wired correctly. |
• | The serial port or multi-port adapter on the RAS server or client is malfunctioning. |
• | The handshaking options for the modem need to be adjusted. |
• | The modem is unsupported, or the chosen emulation may be incorrect |
RESOLUTION
• | Reset your modem. Consult your hardware documentation for information about how to reset your modem. |
• | If you have an external modem, ensure that you are using the proper serial cable. For more information about requirements for proper cabling, refer to the "Cabling Requirements" section in Dial-Up Networking Help. |
• | If you have an external modem, ensure that the serial cable is connected securely. |
• | If you are using a pin adapter to connect your external modem to your serial port, ensure that the pin adapter is wired properly for modem communication. For example, a 9-to-25 pin adapter for a mouse does not work properly with a RAS serial setup. |
• | Test and replace the serial port or multi-port adapter, if necessary. |
• | Ensure that the handshaking options for the modem are configured properly. Consult your hardware documentation for information about different handshaking options available for your modem. |
• | Contact your modem manufacturer to see if they provide an .Inf file for your modem for your version of Windows. Also, check the latest Windows Hardware Compatibility list (HCL) to ensure that your modem is supported. For information about the Windows HCL, see the following article in the Microsoft Knowledge Base: |
TITLE : Latest Windows 2000 and Windows NT Hardware Compatibility List (HCL)